Nov 20, 2008

sesuatu

malam...
langit malam selalunya indah,
penuh dengan cahaya bulan dan bintang,
menyinari malam seperti selalu,

tetapi...
malam ini sinar mu tidak kelihatan,
sinar itu diselubung awan yang tebal,
bintang-bintang pun tidak kelihatan,

kenapa...
malam ini langit kosong,
tiada bulan mahupun bintang,
hanya kegelapan menyelubung,

kosong...
aku di sini keseorangan tidak berteman,
hatiku kosong dan tergantung
seperti kamu langit malam,

apa...
aku mencari sesuatu tetapi tidak tahu apa,
barangan? kata-kata? apakah ia?
aku sesat di dalam diriku sendiri

sesuatu...
dapatkah aku rasakan?
sakit? takut? sunyi? ingin?
apakah ia?

persoalan demi persoalan,
jawapan tidak dapat ku cari dan huraikan
haruskah aku berputus asa atau teruskan?

sesuatu harus aku lakukan
tetapi apa

2 comments:

NUR FATIN FARHANA BT HASSAN said...

abang saya memang hebattt ! jiwang habis laaa ;D

Unknown said...

ABANG BAPAK TA BOLEY BLA.
BUT I KNOW U.
KAMU SANGAT SEDEY NI.
SABAR BYKBYK ABANG.
SAYA AKAN USAHA UNTUK ANDA.