Nov 20, 2008

aku

aku...
siapa aku?
siapa diri aku?

kenapa jiwa ku kekosongan?
kenapa jiwa ku kesunyian?
kenapa jiwa ku tidak lengkap?

masa ku rasakan begitu laju,
laju hingga membunuh ku,
membunuh ku dengan perlahan,

masa....ya masa...
ramai berkata masa itu emas,
ada yang berkata hargailah masa-masa mu,
ada pula berkata masa bergerak ke depan dan tidak kebelakang,

hati ku sakit tapi aku tidak sakit,
hati ku kosong tapi aku tidak kosong,
hati ku hancur tapi aku tidak,
hati ku berdegup laju seumpama berlari tapi aku tidak,

kenapa? apa? bagaimana?
aku sendiri tidak tahu...
kenapa aku begini?
apa yang membuat aku begini?
bagaimana terjadinya ini?

persoalan yang tiada penghujung,
persoalan yang tiada jawapan,
selamanya begini? sampai bila?
aku tidak tahu...

aku mahu kembali seperti dulu
aku mahu kembali seperti sediakala
aku mahu semuanya

0 comments: