Mar 12, 2011

pilihkan

hidup ini ibarat roda kata mereka
kadangkala dibawah kadangkala diatas
aku akui agak benar kata mereka
kita senantiasa harapkan semuanya indah tapi tak pernah menjadi
kenapa? jika tiada ujian dan dugaan dalam hidup tidak matang lah kita
tidak pandailah kita memilih
tidak pandailah kita membuat keputusan
itu kata aku dan pendapatku
lain orang lain katanya dan pendapatnya
sebab itu tuhan jadikan kita berbeza semuanya
apa yang ada dan diciptakan ada tujuannya

aku bukan hendak berdakwah atauh ceramah
juga aku bukan orang yang baik-baik....
aku berkata-kata tentang sesuatu yang logik akal
kita pasti mahu memberontak jika dikongkong
jadi apa yang kita mahu buat, APA SAJA
pasti ada pilihan...baik atau buruk,
bagus atau mudarat,
bergantung pada pilihan dan keputusan yang kita buat
apapun pilihan dan keputusan menjadi yang utama dalam
apa yang kita buat...jika tak percaya, berhenti sejenak dan fikirkanlah

:D

0 comments: