Mar 3, 2011

emosial rasional

lagi entri segar dari otak yang berfungsi ligat
ke jari jemari menaip pantas dan cekap
ke papan kekunci yang mengeluar bunyi "tak!" bila di tekan
ke skrin komputer yang dilihat dengan mata untuk memastikan
semuanya searus dan sehala.....
entah kenapa begitu terusik dan asyik aku berbicara dalam bahasa ibunda
adakah aku jemu dengan bahasa asing? mungkin tidak
mungkin juga ingin mencuba sesuatu yang baru barangkali
abaikan saja...
ide ku, blog ku, kata-kata ku
kalian hanya perlu baca jika mahu
tiada paksaan mahupun ugutan

tika ini
hatiku ditempat lain
mindaku ditempat lain
jasadku masih di sini
bagaimana ini boleh terjadi
adakah penjelasan saintifik dan logik untuk semua ini
aku makin keliru dan kusut
sesatkah aku? hilangkah aku?
aku pun tidak tahu...
aku butuh mencari jalan
aku butuh mencari jawapan

0 comments: