Mar 17, 2011

mencari

cinta? apa itu cinta?
setiap orang mempunyai definisinya tersendiri
cinta pada tuhan, cinta pada keluarga, cinta pada kekasih
terlalu banyak untuk di definisikan malah ianya agak subjektif
tapi dalam kita mencari cinta...adakah apa yang dicari itu yang pasti?
aku bukan seorang pakar...aku juga seperti kamu semua
hendak mengatakan aku tak mencari...tipu
senang cerita masih tak jumpa yang berkenan di hati
aku tak pandang pada rupa tapi itu satu yang bonus
aku cari yang punya budi bahasa, bersopan santunnya,
elok tutur katanya, baik budi bicaranya,
pandai menjaga dirinya,
memahami dan menerima ku seadanya,
ah! mungkin aku terlalu optimistik dan perfectionist
tapi tak salah bukan kita mengharap sesuatu sebegitu?
itu citarasa ku, berbeza pula dengan citarasa orang lain
tak begitu?
bait lagu untuk entri kali ini agak oldskool tapi lagunya agak menarik
diambil dari band Flop Poppy lagu bertajuk "CINTA"

" dan kusebutkan namamu
dalam doa ku setiap kalinya
agar kau kembali
menenangkan hati dan perasaan "

0 comments: