Jan 19, 2010

kawan kah? sahabat kah?

yeah....entri kali ini sengaja aku berbahasa melayu
aku dah meluat, menyampah dan benci dengan
sesetengah orang yang memanggil diri mereka
"KAWAN" atau "SAHABAT"

KAWAN/SAHABATkah kau masa aku sedang susah?
KAWAN/SAHABATkah kau masa aku ada masalah?
kau tak layak nak gelarkan diri kau KAWAN/SAHABAT aku la
memang belajar semua sama-sama tapi
ada kau tolong aku masa aku susah?
ada kau tolong selesaikan masalah aku?
tiada!

kau datang masa aku senang dan gembira
aku susah dan masalah kau hilang
KAWAN/SAHABAT ke macam ini?
kau tak layak nak nasihat aku kalau kau sendiri rosak
kau tak layak nak cakap aku sama macam kau perosak
BODOH! BANGANG! BAHLUL! BARUA!

kau buat "business" kau pakai duit siapa?
lepas tu kau nak berlagak tak ingat dunia
begini lah melayu, baru untung sikit diberi Allah SWT
berlagak tak ingat!

aku tak macam kau, aku buat "business" aku
pakai duit sendiri kau tahu tak? tentu kau tak percaya
kau cakap aku kaya? kau salah! mak bapak aku yang kaya
bukan aku! aku simpan duit aku sikit sikit nak buat "business"
buat benda yang aku mahir dan aku suka
bukan macam kau! kau tak kenal aku lah
kau tak layak nak cakap apa-apa pasal aku
aku tegur sikit nak terasa la, sentap la
wey! kau jantan ke pondan?

aku tak kisah kau nak "boikot" aku
suruh tak payah kawan dengan aku
aku tak mati lah kalau tak ada KAWAN/SAHABAT macam kau
aku ada KAWAN/SAHABAT lain lah
jadi tolong BLAH dari hidup aku dan cukup lah
rosakkan orang dan ingatlah tu yang kat atas tu


p/s :-
KAWAN/SAHABAT ku yang aku kenali dari
tadika sehingga ke sekarang...hanya yang tahu saja tahu
siapa dia KAWAN/SAHABAT SAMPAI MATI aku
kalau yang tahu diam sahaja...aku sangat hargai kalian

0 comments: